Abans de l'inici de la lectoescriptura poden apareixer dificultats per assimilar rutines.
Posteriorment costa aprendre el nom de les lletres i lligar-les amb el seu so, apareixen errors en la pronunciació de paraules llargues, no familiars o fonèticament complicades.
Altres símptomes poden ser:
-Dificultats d’accés al lèxic.
-Confusió de paraules que s’assemblen.
-Lectura lenta, amb errors i poc eficaç per a l’estudi.
-Lentitud per realitzar les tasques escrites amb dificultat per planificar i redactar textos.
-Obstacles per retenir sèries com dies de la setmana, abcedari…
-Entrebancs per recordar noms d’objectes coneguts com colors, noms d’amics, etc.
-Dificultat en alguns aspectes del llenguatge matemàtic com confondre els símbols bàsics (+ per * per exemple)
-Dificultats per processar l’explicació oral a escrita.
-Problemes d’organització i per retenir ordres.
-Alternança de dies “bons” i “dolents” sense causa aparent
Davant la sospita existeixen eines que poden utilitzar directament les families i que indiquen el risc ( changedyslexia ), després caldrà buscar assessorament professional.